Tuesday 3 April 2012

pulau krabi yang best

assalamualaikum & hello


cuti sekolah last year, yang almost 2 bulan tuh, saya 1 family pergi release tension..hehe..(cuti sekolah pon tension)..
kebetulan time 2 ramai la dalam famili saya yang cuti..so we all plan for holiday...rancang sana rancang sini lastly kami semua decided nak pi Pulau Jerjak yang dekat Penang nuh...


so tiba la hari yang dirancang 2...


saya call la adik lelaki saya pagi tuh..sebab plan pi sana sekali dengan dia..call punya la call sampai banyak kali baru la dia angkat..hampehh depa laki bini baru bangun tidoq...nak marah pon tak boleh..depa kata kampoi tido sebab penat on call & duty semalam dekat hospital..


then, sementara nak tunggu depa siap, so saya dengan suami ni plan la nak booking siap2 chalet dekat sana..tapi sadis la sebab chalet suma dah penuh...:(


last suma dah berkumpul kat rumah saya,kami discuss balik...nak cancel pon rugi la pulak sebab dah siap2 suma...lastly decided pi pulau krabi,thailand esok hari..:)
oleh sebab nak pi oversea la kata kan, kami pon semangat cari passport yang dah lama tak guna 2...mak saya kalut2 pegi jabatan pendaftaran untuk buat boarder masuk thailand sekali dengan putera-putera saya....malam 2,kami pakat-pakat google info pasal pulau krabi nih..masyaallah cantik sangat..tak sabaq nak pi esok...suami siap save map dalam GPS handphone dia..




so keesokkan harinya, berpandukan GPS, kami 1 family drive 1 kereta masuk thailand ikut Baling sampai la  kat area Pulau Krabi nih..masyaallah cantik sungguh ciptaan-NYA...ok sudah cukup saya buat karangan..kamu-kamu mesti penat nak baca...so mai kita layan gambar yang akan menceritakan semuanya untuk kamu-kamu....:)


ayaq yang jernih sangat-sangat...






baru sampai...:)



depa yang seksi.......hehehe



putera saya yang terlebih excited..


unsensored pic of my cute baby boy..:)


sewa bot nak pi tengah laut..nak snorkeling..:)
bot yang bergerak  di lautan yang biru...:)



tempat paling best snorkeling..tumpuan ramai pelancong..



baby boy saya yang terbakar kulit..:)



semangat..depa snorkeling tengah panas..:)



putera saya...dia pon snorkeling jugak walaupon dia punya saiz tak dak..:)



jernihnya air laut....



1 of the famous place..pelancong tengah mendaki..tempat ni penah masuk amazing race kalau tak silap...


 memang best sangat pegi sana..bajet pon tak banyak sangat yang habis bila ramai-ramai pegi..kira belanja orang cakap kongsi-kongsi..memang happy sangat dapat pegi sana...putera-putera saya lagi la seronok-ronok..hehehe..sampai sekarang pon,dok sebut p krabi,p krabi tak habis lagi...:)



next destination:



klu-klu :)




makanan negara apakah ni?..hehehe...insyallah kalau ada rezeki lebih.....sebab teringin nak p musium eye trick depa..


hehehe...cool kan?....:)

0 000 tukang karut:

Post a Comment